Hvidovre kommune vil gerne prioritere at der bliver arbejdet med science herunder matematik i daginstitutioner, hvor udgangspunktet er børnenes nysgerrighed og undren. Derfor skal projektet arbejde på at give pædagogerne et kompetenceløft i form workshops og læringsbesøg med co-teaching.
For 0. klasserne vil Hvidovre kommune prioritere at matematik skal være legende og undersøgende og naturfag skal kunne forundre og fascinere, derfor skal projektet skabe sådan en tilgang til matematik og naturfag, hvor der også er lægges vægt på at der kan skabes en overgang til 1. klasse. Dette gøres ved skolebesøg i natur i nærområdet for elever, med co-teaching samt workshops til børnehaveklasseledere.
Projektet KiDM har vist, at det er vigtigt med undersøgende matematik og hvordan dette kan udfoldes. Hvidovre kommune har derfor fokus på at 1. til og med 3. klasse arbejder undersøgende med matematik og gør det i en hverdagskontekst som i dette projekt er nærområdets natur. Dette gøres ved skolebesøg for elever med co-teaching samt workshops af skolepædagoger og lærere.